Det första vi vill få in är en bild på ICA-handlaren eller annan person i butiken. Denna fixas till och vi lägger till en passande text som sedan marknadsförs i er region och på vår hemsida som "kommande butik".
Det vi vill ha in här är en bild på ICA-handlaren eller annan personal i jpg-format.
Kika på nedanstående bilder vilken sort märkning ni kan ha i just era hyllsystem. Vissa butiker kan ha flera olika. Samtliga bilder är klickbara.
Här vill vi veta vilken/vilka lister ni har i er butik
Denna sitter på de nya stora kantlisterna och är 57x57mm.
Här sätter vi fast märkningen med en klämma där gapet är 34mm.
Många kallar denna för "bubbelhållare" och passar de butiker som har "pricer"
Denna fäster man runt pristaggen där öppningen är 93x33mm.
Om det finns ett fäste på baksidan av pristaggen använder vi dessa att fästa vippan
På denna variant finns inget fäste på baksidan (nya pricer). Här fäster vi vippan mellan hållaren och pristaggen
Här sitter vippan fast via en längre plastskena. Denna kan man ha tillsammans med märkning nr 1 för att ytterligare öka upp synligheten.
Det finns en mängd med sätt att öka synligheten med Familjens Val i butiken. Nedan ser man en rad olika varianter som finns att tillgå. Självklart anpassas text, bild och budskap så att det passar varje enskild butik. Samtliga bilder är klickbara.
Observera att du nu kan kika på alla nya gavlar som finns att tillgå i den nedladdningsbara knappen nedan (nya gavlar 2022)!
Här vill vi veta vilka alternativ som ni är intresserade av att ha i er butik samt sort och antal
Finns i en mängd varianter. Viktigt med att vi får rätt mått samt om det ska vara några hål för upphängning.
Finns i en mängd varianter. Viktigt med att vi får rätt mått samt om det ska vara några hål för upphängning.
Beställs i alla varianter.
Hängs oftast över frukt och grönt.
Till entré eller andra ställen i butiken.
Vi har en rad filmer som förklarar konceptet väl. Passar i kassa-köer eller kanske i förbutiken.
Vi tar med vår reklamfirma fram de vepor butiken vill ha.
Vårt budskap på ena sidan och butikens på den andra.
Dessa kan sättas på t ex kylar eller frys.
Marknadsföring tillsammans med butikens egna varumärken.
Denna aktivitet pågår ständigt i butiken och frågorna/Utmaningarna byts ut varje måndag av butiken.
Dessa är 6st till antalet och kommer med slitstark plast där frågan placeras. Förslagsvis skall dessa sitta vid bröd, mejeri, pasta, flingor, grönsaker och ketchup.
Vid startstationen hänger vi upp en kortare förklaring av tipspromenaden, första frågan samt tipslappar.
För att lättare hitta frågan kan det hängas upp skyltar som pekar mot nästa fråga.
Vi denna plats lämnar man sin tipslapp samt får en liten belöning. Lämpliga platser kan vara självscanning, café eller förbutik. Som belöning kan man ha äpple, russinpaket, pixi-bok eller annat lämpligt. Vi ser helst inte att man har godis, glass, festis eller annat som innehåller mycket socker.
För oss på Familjens Val är det viktigt att man har en förståelse för varför det hänger gröna skyltar i taken och på hyllkanten. I vårt koncept ingår det därför en kostutbildning som alla anställda i butiken är välkomna att gå. Under dessa lite drygt två timmar pratar vi om hur Familjens Val fungerar men även kring hur kosten påverkar våra kroppar och hur vi bör äta för att hålla hälsan på topp i arbetet, träningen och i livet.
Källbäcksrydsgatan 9e
507 42 Borås
Sverige
© 2020